Chiulasa este o componentă fundamentală a oricărui motor cu ardere. Îndeplinește câteva funcții de bază pentru funcționarea optimă a unui vehicul. Se mai numește și capul motorului și servește ca suport pentru diferite elemente ale motorului și blocului motor.
Vă oferim soluții complete pentru motoare și piese pentru motor și dispunem de un portofoliu de produse care include: chiulase pentru vehicule comerciale, vehicule transport persoane și autoturisme. În funcţie de necesități şi în vederea susținerii lucrărilor de reparație, chiulasele sunt disponibile şi cu supape și axe cu came.
Supapele se utilizează în principal în motoarele în patru timpi, în vederea controlării modificării de sarcină. Talerul supapei etanșează canalul de admisie sau de evacuare în stare închisă, în raport cu scaunul supapei din chiulasă. În funcție de solicitarea motorului și de tipul de utilizare, supapele dispun de multiple dotări suplimentare, cum ar fi, de exemplu, călirea și armarea talerelor de supapă și capetelor de tijă de supapă, care asigură antrenarea sigură a motorului și durabilitate chiar și în condiții extreme.
Ghidul de supape are sarcina de a prelua forțele laterale care se exercită asupra tijei supapei. Ghidul de supape centrează supapa pe inelul de scaune de supape și, prin intermediul tijei supapei, disipează înspre chiulasă o parte din căldura de pe capul supapei.
Chiulase simple și multiple
Chiulase simple răcite cu apă. Chiulasele simple se utilizează cu preponderență la motoarele autovehiculelor utilitare. În motoarele cu ardere internă, chiulasa asigură închiderea camerei de combustie deasupra pistoanelor. În afara câtorva excepții, motoarele moderne se răcesc cu apă. De regulă, drept agent de lichid de răcire se utilizează un amestec format din apă și un agent de protecție împotriva înghețului și coroziunii.
Chiulase simple răcite cu aer. Motoarele răcite cu aer se răcesc direct de către curentul de aer generat. Pentru a crește suprafața de disipare a căldurii, cilindrii și chiulasele motoarelor răcite cu aer dispun de nervuri de răcire.
Chiulase multiple. Chiulasele multiple se utilizează cu preponderență la motoarele pentru autoturisme și la motoarele mai recente pentru autovehicule utilitare. Motoarele în V cu chiulase multiple dispun de câte o chiulasă pentru fiecare rând de cilindri. La motoarele cu chiulase multiple, arborii cu came sunt adesea dispuși în chiulasă. Din punct de vedere constructiv, aceste motoare se răcesc întotdeauna cu apă.